Ca proprietar al unei afaceri, probabil, ți-ai stabilit o listă lungă de priorități, iar designul grafic ar putea fi una dintre ele. Cu toate acestea, ești tentat să nu dai importanță acestui aspect.
Cât de greu poate fi să realizezi un logo? Poate te gândești să îl realizezi singur sau, de ce nu, să apelezi la un prieten care a fost bun la desen în liceu. Dacă ai știi că designul grafic este un pas esențial în procesul de realizare și susținere a unei afaceri de succes, sigur nu ai face această greșeală.
De ce ar trebui să apelezi la un designer profesionist, indiferent dacă ești o companie mică sau mare?
Înainte de a subestima importanța designului grafic pentru afacerea ta, ia în considerare cele 6 motive menționate mai jos:
1. Recunoaștere a brandului
Brandul sau identitatea vizuală a companiei tale începe cu un logo și se extinde apoi în fiecare aspect al afacerii tale: produse și ambalaje, papetărie, materiale promoționale, website, obiecte personalizate etc. De ce este așa important logoul pentru afacerea ta? Logoul este un element important deoarece este prezentat în toate materialele ce alcătuiesc brandul companiei tale, fiind primul factor pe baza căruia clientul poate face diferența. Designul logoului trebuie să vizeze publicul tău țintă, să fie atractiv, funcțional și memorabil. De exemplu, un logo complicat nu va fi niciodată memorat de către clienți.
Brandul trebuie să creeze o conexiune instantă la produsele și serviciile pe care le oferi, de aceea ai nevoie de o grafică excelentă pentru a crea această legătură puternică.
Cauți un specialist care să te ajute la realizarea identității vizuale pentru compania ta? Iată o soluție!
2. Comunicare eficientă
Designul grafic te ajută să comunici mesajele tale personalului, clienților actuali și potențiali. Știm cu toții că, de multe ori, o imagine puternică face cât 1000 de cuvinte. De aceea, efectele vizuale profesionale pot fi o modalitate excelentă de a crea o impresie pozitivă și a transmite ceea ce vrei să spui.
În plus, un design de calitate consolidează relația din interiorul companiei. Ține cont de următorul lucru: construirea identității companiei începe din interior, deci angajații tăi trebuie să fie conectați la brand.
Surprinde-ți angajații sau clienții cu câteva obiecte personalizate! Acestea creează o anumită emoție pozitivă, un sentiment de apartenență la brand.
Citește și: 5 beneficii ale utilizării obiectelor personalizate pentru afacerea ta în 2016
3. Profesionalism
Ai doar o singură ocazie de a face o primă impresie pozitivă clienților tăi actuali sau potențiali. Când vezi un logo, de exemplu, ai nevoie doar de câteva secunde pentru a-ți face o primă impresie, nu-i așa? Un design care arată ieftin va pune într-o lumină defavorabilă afacerea ta, nu mai vorbim de faptul că această impresie, cel mai probabil, va persista.
Logoul tău împreună cu celelalte elemente care creează identitatea vizuală vorbesc despre profesionalismul tău, despre serviciile și produsele pe care le oferi, despre relația pe care vrei să o creezi cu clienții tăi, de aceea este important să apelezi la un expert în acest domeniu care să te sfătuiască ce ar fi mai bine pentru afacerea ta.
4. Coerență în acțiuni
Un design de calitate folosit în mod constant te ajută să creezi o imagine profesională și credibilă pentru afacerea ta. Logoul, articolele de papetărie (foi cu antet, plicuri personalizate), articolele de marketing (cărți de vizită, pliante, flyere, mape de prezentare, website), produsele și ambalaje în care sunt prezentate, obiectele personalizate (pixuri, agende, calendare, căni, notesuri etc), îmbrăcămintea (uniformă angajați), toate aceste elemente ce alcătuiesc identitatea vizuală a companiei tale trebuie să susțină marca în întregime.
Numai un design grafic profesional folosit în mod coerent va arăta că ești o companie serioasă. Indiferent daca ai o afacere de mici dimensiuni, acest lucru îți va aduce oportunități valoroase.
5. Eficiență și productivitate
Grafica prost concepută poate avea un impact negativ asupra productivității muncii și eficienței generale la locul de muncă. Aceasta contribuie la deteriorarea imaginii businessului tău și poate conduce potențialii tăi clienți către competitori!
Gândește-te, de exemplu, la site-ul tău, unde semnele designului prost conceput sunt foarte ușor de observat. Un design practic ar trebui să includă elemente care să îți ofere o experiență frumoasă ca utilizator: o navigare ușoară, imagini interesante, fonturi ligibile, culori potrivite, toate acestea completându-se perfect cu logo-ul companiei tale. Un site cu o navigare dificilă, imagini plictisitoare, culori stridente și fonturi nepotrivite nu-i va conduce pe potențialii clienți spre produsele sau serviciile pe care le oferi. Nu e păcat să nu dai importanță acestui aspect?
6. Salvezi timp și bani
Dacă alegi o metodă ieftină de a realiza designul grafic pentru afacerea ta, sunt multe șanse să obții o variantă care nu îți place sau pe care dorești să o îmbunătățești. Astfel, va trebui să îți ocupi timpul cu căutarea unui alt designer și cu alte întâlniri în care acesta va încerca să cunoască domeniul de activitate sau atuurile companiei tale. Cel mai probabil, vei ajunge să cheltui mai mulți bani pentru un alt design. În concluzie, o grafică prost concepută te costă mai mult. Cine și-ar dori să cheltuie o grămadă de bani pentru un design prost conceput?
Tu ce părere ai? Cât de bine este reprezentată compania ta prin designul grafic?
Vrei părerea unui specialist? Echipa Imprime.ro te poate ajuta!