Întrebări frecvente
1. Pregătirea fișierelor pentru print
a. Ce rezoluție trebuie să aibă imaginile folosite?
Pentru tipar, rezoluția ideală a imaginilor este de 300 dpi.
Rezoluția se referă la numărul pixelilor sau a punctelor colorate ce alcătuiesc o imagine. De obicei, rezoluția este exprimată în dpi sau dots per inch. O calitate mai bună a imaginii și o rezoluție mai mare înseamnă și un număr de dots per inch (dpi) mai mare. Simpla modificare a numarului de dots per inch (dpi) în programul de grafică nu va îmbunătăți rezoluția imaginii.
b. Care sunt formatele acceptate ale fișierelor?
Fișierele pe care le trimiți spre tipografie trebuie să fie într-unul dintre formatele următoare:
.ai (Adobe Illustrator) versiunea 10 sau mai veche
.pdf (Adobe Portable Document Format)
.tiff ( Tagged Image File Format).
Nu acceptăm fișiere ce au fost realizate în Office (Paint, Power Point, Word).
c. La ce se referă convertirea fonturilor?
Pentru a nu apărea modificări asupra fonturilor utilizate, înainte de trimiterea fișierelor, convertiți textul în curbe. După convertirea textului acesta devine vectorial nemaiputând fi modificat. Deoarece există extrem de multe familii de fonturi, apare posibilitatea ca în momentul deschiderii fișierului să nu avem fonturile utilizate.
Pentru ca textul să nu fie înlocuit cu un altul, recomandăm convertirea acestuia la curbe.
d. Ce modele de culoare trebuie să utilizez?
Este foarte important să utilizezi modelul CMYK și nu RBG, în caz contrar, culorile care se văd pe ecran vor fi diferite față de cele tipărite.
Deoarece monitoarele folosesc sistemul RGB, culorile vizibile pe ecranul computer-ului vor fi mai apropiate de cele tipărite dacă fișierul este lucrat utilizând sistemul CMYK.
e. Ce este bleed-ul?
Bleed-ul reprezintă acea parte a formatului care va fi tăiată la finisarea lucrării.
f. Care este dimensiunea bleed-ului?
Pentru a nu exista riscul apariției unei dungi albe, toate documentele trebuie concepute cu bleed.
Orice element (imagine, text, forma geometrică etc.) ce intră în contact cu marginea documentului trebuie prelungit cu aproximativ 2-3 mm până la extremitatea fișierului brut, ținând cont că tăierea la ghilotina electronică se va face după printare.
g. Ce este zona de siguranță?
Fișierele care urmează să fie trimise spre print trebuie să conțină margini de siguranță. Rolul acestora este de a păstra în interiorul cărții de vizită elementele de design și de a elimina riscul tăierii acestora.
2. Cărți de vizită
a. Ce dimensiune trebuie să aibă cartea de vizită?
Recomandăm realizarea cărților de vizită în unul dintre următoarele formate:
8,5 x 5,5 cm
9 x 5 cm
8,5 x 5 cm
9 x 5,5 cm.
Menționăm că cea mai des folosită dimensiune a cărților de vizită este 9 x 5 cm.
b. Cărțile de vizită pot fi plastifiate?
Aproximativ toate produsele, inclusiv cărțile de vizită, pot fi plastifiate mat sau lucios. Plastifierea reprezintă atât o metodă de protecție împotriva deteriorării materialelor tipărite, însă oferă și un efect estetic.
Prin plastifierea mată – hârtia capătă un aspect satinat, matăsos și plăcut la atingere.
Plastifierea lucioasă oferă strălucire și aspect metalic hârtiei tipografice.
3. Cum comand produse sau servicii?
Ne poți contacta de luni până vineri, între orele 09:00 – 16:30, prin e-mail: contact@imprime.ro, prin telefon: 0755 892 944 sau folosind formularul de contact / de comandă.
4. Doresc un design pentru materiale promoționale sau produse personalizate. Mă puteți ajuta?
Sigur că da. Realizăm design grafic pentru orice tip de material promoțional sau produs personalizat.
Suntem ghidați de creativitate și suntem convinși că originalitatea și atenția la detaliu sunt elemente care îți vor garanta succesul în tot ce întreprinzi.
Vezi toată gama de servicii în secțiunea Design grafic.
5. Livrarea produselor
a. Cum se realizează livrarea produselor?
Toate produsele noastre vor fi livrate prin curier rapid.
b. Cât costă transportul produselor?
Livrarea produselor se face GRATUIT, în toată țara, pentru comenzi mai mari de 300 lei cu TVA.
Pentru comenzi mai mici de 300 lei cu TVA, taxele de transport vor fi achitate de către client. În această situație, datorită parteneriatului cu firma de curierat, îți punem la dispoziție o serie de tarife reduse.
Comenzile din localitatea Baia Mare se ridică de la sediul companiei situat pe str. 22 Decembrie, nr. 28/5A.
c. În ce zone se face livrarea produselor?
Produsele se livrează în toată țara, în aria de acoperire a firmei de curierat.
d. Cât timp durează livrarea produselor?
Produsele vor ajunge la destinație în 24 de ore din momentul în care acestea au ieșit din producție.
Pot exista unele situații (condiții meteorologice nefavorabile, accidente sau blocaje rutiere) ce nu depind de voința noastră sau a firmei de curierat și care pot determina întârzieri ale termenului de livrare.
6. Cum plătesc?
a. Cum se face plata produselor achiziționate?
Îți punem la dispoziție două modalități de plată a produselor și/sau a serviciilor achiziționate:
Plata în sistem ramburs
Plata se face în momentul în care produsele sunt livrate de către reprezentantul firmei de curierat. Vei plăti contravaloarea produselor. Coletul va fi achitat cu numerar către agentul care efectuează livrarea.
Plata prin ordin de plată
În urma confirmării telefonice sau prin e-mail a comenzii, vom emite o factură proformă ce trebuie să o achiți înainte de livrarea produselor.
Livrarea produselor o vom face după confirmarea plății facturii proforme.
Contul bancar în care vei vira suma de bani este:
Beneficiar: S.C. Black Goat Media S.R.L.
Adresă beneficiar: str. 22 Decembrie, nr. 28/5A, Baia Mare
Nr. Reg. Comerțului: J24/139/2013
CIF: RO31225151
Cod IBAN: RO07 INGB 0000 9999 0541 4452
Bancă: ING Bank.
b. Cum se face plata serviciilor comandate?
În cazul în care dorești servicii design grafic, pentru acest serviciu se va percepe un avans de 50% din valoarea totală. Plata se va face prin ordin de plată.