Promovarea afacerii tale cu ajutorul materialelor promoționale personalizate reprezintă o bună metodă prin care te faci cunoscut și apreciat, prin care îți mărești portofoliul de clienți sau chiar poți atrage noi parteneri.
În acest articol vei afla care este cel mai bun mod de a utiliza materiale promoționale personalizate în promovarea afacerii tale. În funcție de publicul tău țintă și de obiectivele pe care le urmărești, vei vedea ce materiale promoționale este recomandat să folosești și ce beneficii îți aduc acestea.
Iată și cei 3 pași de care trebuie să ții cont în promovarea afacerii tale cu ajutorul materialelor promoționale personalizate:
Pasul 1: Creează-ți o identitate vizuală puternică
”Your brand is what other people say about you when you’re not in the room.” Jeff Bezos – fondator și CEO Amazon.com – cea mai mare companie cu vânzări online
(Identitatea vizuală la NYPE realizată de ForBrands)
Crearea unei identități vizuale puternice pentru compania ta este primul lucru important pe care trebuie să-l faci. Daca nu ai o identitate vizuală puternică, nu o sa fii remarcat și memorabil, iar lumea nu te va lua în serios.
Studiile arată că, în general, companiile cu un aspect bine stabilit sunt mai longevive decât cele care nu au o imagine clar definită. O identitate vizuală clară este esențială pentru succesul afacerii tale.
Identitatea vizuală presupune: crearea logo-ului, alegerea culorilor, fonturilor, setarea stilului editorial care se folosește în mod constant, alegerea unor imagini reprezentative, template-uri etc.
Există mai multe motive pentru care o identitate vizuală puternică poate face diferența:
- Oferă personalitate companiei – o identitate vizuală puternică comunică imediat audienței o emoție, un mesaj. În plus, este mult mai ușor să îți amintești de o companie cu un aspect distinct și original.
- O identitate vizuală proastă ”distruge” un produs sau serviciu bun – gândește-te la frumusețea produselor Apple care i-a ademenit pe consumatori să plătească mai mult pentru produse pe care mulți le consideră mai puțin performante. O prezentare proastă produce exact opusul, indiferent de calitatea serviciului sau produsului oferit de compania ta.
- Te diferențiază de concurență – un logo sugestiv care creează o poveste poate separa compania ta de restul competitorilor tăi.
- O identitate vizuală de calitate presupune investiții – identitatea vizuală este foarte importantă pentru compania ta, iar pentru un design de calitate este recomandat să apelezi la specialiști în domeniu. Mai mult, fii dispus să investești în asta, deoarece este o investiție pe care o faci o singură dată, iar un rezultat nefavorabil nu va aduce decât dezavantaje companiei. Este ca și cum ți-ai construi o casă pe o fundație care nu este solidă.
Vrei să ceri parerea unui specialist în domeniu legat de identitatea ta vizuală? Scrie-ne un mesaj!
Pasul 2: Folosește materiale promoționale personalizate de calitate
“Without promotion something terrible happens… Nothing!” P.T. Barnum – om de afaceri, fondator Barnum & Bailey Circus recunoscut ca ”cel mai mare show de pe Pâmânt”
Având la îndemână promovarea digitală, te poți gândi că folosirea unor materiale promoționale personalizate nu mai contează atât de mult. Secretul este să folosești materiale promoționale personalizate de calitate (atât în ceea ce privește printul cât și designul), iar acestea pot fi la fel de eficiente.
Iată câteva tipuri de materiale promoționale personalizate care încă funcționează și pe care le poți folosi în promovarea afacerii tale. În funcție de beneficiile pe care ți le oferă fiecare tip de material promoțional, poți alege ceea ce se potrivește cel mai bine pentru campania ta de marketing.
1. Cărți de vizită
(Cărți de vizită Tunity Global – Paola Diaz și Maas Studio)
De câte ori ți s-a întâmplat să întâlnești pe cineva, să vorbești o grămadă de lucruri interesante legate de afaceri, iar a doua zi pur și simplu să nu-ți mai amintești numele lui/ei?
Apare o întrebare: sunt cărțile de vizită ceva de domeniul trecutului sau pot reprezenta o metodă eficientă de promovare a afacerii tale?
Chiar și în această eră a tehnologiei, cărțile de vizită te ajută să creezi noi conexiuni, fie că este vorba de un parteneriat de succes sau un potențial client.
Vezi modele de cărți de vizită inedite pentru afaceri de succes
Iată câteva beneficii ale utilizării cărților de vizită:
- Îți reprezintă brandul – acea bucată de carton arată a mică parte a ceea ce înseamnă afacerea ta, iar cu un design unic poate fi un excelent mod de a ieși în evidență și de a rămâne memorabil. Mai mult, de multe ori, cartea de vizită e prima impresie pe care o faci unui potențial client, și știm și noi cât de mult contează să lași o primă impresie pozitivă. Un aspect profesional al cărții de vizită demonstrează că îți pasă și este un mod de a spune că știi ce faci.
- Te ajută la networking – menirea networking-ului este să facă conexiuni, și câteodată tehnologia nu te ajută la fel de mult. Având câteva cărți de vizită la îndemână vei fi mereu pregătit pentru orice oportunitate de networking care se ivește.
- Prezintă informații esențiale despre afacerea ta – numele tău, ocupația, numărul de telefon, un link important sunt câteva informații care-l ajută pe potențialul client să afle mai multe despre tine. În plus, acesta te poate recomanda rapid mai departe, având la îndemână cartea ta de vizită.
Pentru a avea un impact garantat, ia în considerare apelarea la un specialist în domeniu care o să te ajute să ai o carte de vizită cu un design atractiv care conține exact informațiile de care ai nevoie, arată inedit și, în același timp, profesional.
Citește mai multe despre importanța cărților de vizită
2. Pliante / Flyere
(Flyer Grow Energy events by Studio-JQ)
Când vine vorba de a organiza un eveniment special, cum ar fi deschiderea unui punct de lucru, promovarea unui produs nou, organizarea unui concert, trebuie să te asiguri că publicul tău țintă află această informație în timp util.
Un mod de a face astfel de evenimente cunoscute sunt rețelele sociale, dar, pe lângă asta, poți folosi și una din tehnicile de marketing directe încercate și testate de-a lungul anilor pentru astfel de scopuri: flyerele și pliantele.
Acestea prezintă câteva avantaje:
- Sunt de efect și accesibile ca preț – flyere sunt printre cele mai ieftine materiale promoționale personalizate, dar asta nu face ca acest tip de publicitate să fie mai puțin productivă. Poți opta pentru flyere ⅓ din A4, A5 sau A6.
- Ajung la un grup mare de persoane – cu ajutorul flyerelor sau pliantelor poți ajunge la grupul tău țintă prin mai multe moduri: le înmânezi din poartă în poartă, le pui în căsuța poștală, le distribui pe stradă sau le lași la intrarea în magazin la îndemâna clienților.
- Sunt ușor de citit, iar designul captează atenția – un titlu atractiv, un design simplu și de efect, te pot ajuta să îți atingi obiectivul propus. Modul în care alegi să-ți creezi designul și printul pentru flyer poate îndemna clientul să citească mai departe sau să arunce flyerul la următorul coș de gunoi.
Ce e mai interesant este că dacă alegi să-ți promovezi afacerea cu ajutorul pliantelor sau flyerelor, poți să măsori impactul acestora. Spre exemplu, poți menționa pe acestea un cod de reducere pentru primii 20 de oameni, sau un număr de telefon special pe care să-l folosești doar pentru campania respectivă.
3. Afișe
(Trieste Estate by Studio Mut , Only Connect Festival of Sound by Non-Format)
Afișele reprezintă o modalitate de comunicare eficientă pentru un anumit public țintă. Când sunt plasate corect, afișele sau posterele interesante pot atrage privirile multor oameni. Poți promova ușor un anumit eveniment, un produs sau serviciu nou. De asemenea, pot fi un instrument excelent pentru firmele mici și mijlocii de a se face cunoscute.
Alte beneficii ale afișelor în campania de marketing:
- Pot fi poziționate strategic – cel mai mare avantaj al afișelor este că acestea pot fi lipite aproape oriunde, fie că este vorba despre o stație de autobus, în tramvai, pe stradă sau în locuri publice frecventate de oameni. Posterele pot fi strategic amplasate pentru a viza un anumit grup țintă. Spre exemplu, dacă deții un restaurant, ai putea să-ți poziționezi posterul în apropierea unei stații de autobus pentru a viza navetiștii înfometați. Sau, dacă organizezi un eveniment dedicat tinerilor, un loc ideal de a lipi posterul este în curtea unei universități sau școli.
- Afișele mari și colorate sunt de impact – combinația de mărime, culori și efecte atrage atenția trecătorilor. Designul și mesajul afișului sunt practic elementele definitorii care îți vor garanta captarea atenției. Costul redus pentru print îți va permite să apelezi la un specialist în domeniu, care va avea grijă să ai un design remarcabil.
- Promovare repetitivă – poziționate în puncte cu un trafic intens de persoane, cum ar fi centre comerciale, gări sau stații de metrou, afișele generează un înalt grad de expunere repetată. Sunt șanse ca 24/24 ore afișul tău să fie văzut de cineva. O bună metodă de a avea un impact rapid, este de a lipi același afiș în același loc, unul după altul, crescând astfel șansele ca trecătorul să citească mesajul tău.
4. Etichete autocolante
(Grana fashion store by Michael Korwin , I Heart ROC by Maria Gorre)
De peste 65 de ani, stickerele i-au ajutat pe oamenii politici să fie aleși, au promovat afaceri, au poziționat branduri pe piață și au crescut vizibilitatea companiilor. Cu toate acestea, în ciuda faptului că prezintă un cost redus, oamenii de afaceri nu acordă suficientă atenție acestui instrument lipicios de marketing.
Iată câteva motive care o să-ți demonstreze eficacitatea etichetelor autocolante:
- Expunere de durată – etichetele autocolante de calitate sunt realizate dintr-un material rezistent la intemperii. Odată aplicate pe o suprafață, aceste etichete autocolante nu se vor uza sau dezlipi, fiind rezistente inclusiv la ploaie, zăpadă, grindină sau lapoviță. În plus, costul de realizare al acestora este foarte mic, având în vedere vizibilitatea pe care ți-o oferă.
- Opțiuni variate de design – avantajul pe care îl ai este că nu ești limitat în niciun fel la forma sau mărimea pe care vrei să o aibă stickerul, cu atât mai puțin la partea de design. Spre exemplu, dacă ești un service auto, ai putea opta pentru un sticker în forma unei chei de mașină; dacă deții o cofetărie, ai putea să-ți pui datele de contact pe o etichetă în forma unei brioșe. Totul ține de creativitatea și inspirația celui care îți realizează autocolantul.
- Flexibilitate în poziționare – o etichetă autocolantă pe o mașină poate fi o opțiune de publicitate excelentă, deoarece potențialii clienți vor vedea numele sau numărul tău de telefon, și chiar pot accesa rapid URL-ul site-ului tău, ori de câte ori te vei afla în trafic. Etichetele autocolante pot fi poziționate și pe laptop, PC, uși, mobilier interior, utilaje etc. Mai mult, stickerele haioase le poți oferi clienților în semn de recompensă, iar dacă sunt suficient de inspirate, aceștia, în general, vor avea tendința să le lipească într-un loc la vedere. Și iată cum un simplu sticker îți poate aduce o grămadă de clienți.
5. Broșuri
(American Apparel by Sean Travis , Broșură N A T U R A L I S by 46&2 // Visual Sorcer)
Broșurile reprezintă un instrument de marketing folosit pentru introducerea pe piață sau informarea consumatorilor despre produsele și serviciile afacerii tale. Broșurile oferă mult mai mult spațiu pentru informații despre compania ta decât orice alt tip de material promoțional. Broșura poate transmite un mesaj mult mai profond decât poți obține prin mijloace de marketing mai costisitoare, cum sunt televiziunea sau radioul.
Iată câteva motive pentru care ai putea introduce broșurile în strategia ta de marketing:
- Se focusează pe o anumită nevoie a audienței – broșurile pot prezenta servicii sau produse specifice pentru anumiți clienți. Băncile, spre exemplu, creează broșuri pentru fiecare categorie de produs, iar cei care își așteaptă rândul le pot răsfoi. Pentru magazinele cu vânzarea cu amănuntul și afacerile care au, în general, trafic intens de clienți, este recomandată plasarea acestora la intrare sau în sala de așteptare. De asemenea, broșurile se folosesc în diferite prezentări de produse, pentru a le înmâna potențialilor clienți sau parteneri.
- Instrument puternic de marketing pentru firmele mici sau în dezvoltare – prețul relativ mic în comparație cu alte opțiuni de marketing, fac ca broșura să fie potrivită pentru intreprinderele mici sau în dezvoltare. Îți poți face broșuri dacă participi la târguri comerciale, iar la un număr mare de bucăți, prețul ajunge și la sub 4 lei/buc. Poți lua în considerare posibilitatea de a crea câteva pachete speciale pentru clienți sau parteneri, în care să incluzi și un tricou sau breloc personalizat. Combinând broșura cu elemente tangibile, cum sunt obiectele personalizate, impactul va fi mult mai mare.
6. Mape de prezentare
(Identitate vizuală Eszter and Vörös Guesthouse Identity by Lilla Bölecz , Identitate vizuală Midlands by Ghost)
Mapele de prezentare reprezintă un instrument de lucru foarte eficient folosit în contactul cu clienții sau partenerii. Citește în continuare despre avantajele pe care le ai dacă alegi să folosești mape de prezentare:
- Impact vizual puternic – în general, mapele de prezentare conțin diferite prezentări ale unor produse sau servicii ale companiei. De obicei, aceste informații sunt printate pe foi A4, iar acest lucru îți oferă avantajul de a personaliza mapa de prezentare în funcție de audiență, prin alegerea unor informații potrivite. Spre exemplu, pe un client l-ar interesa mai mult serviciile și produsele companiei tale, oferte de preț, iar pe un posibil partener l-ar interesa mai mult cine ești și modul în care ați putea colabora.
- Mapele de prezentare reprezintă un instrument elegant și eficient de prezentare a produselor și serviciilor companiei. Acestea inspiră profesionalism, iar la o întâlnire de afaceri, ai fi surprins să vezi cât de mult ai putea influența decizia potențialilor clienți sau parteneri cu un astfel de material promoțional personalizat.
Sper că aceste informații și exemple privind modul de promovare a afacerii îți sunt de folos.
Imprimero te poate ajuta cu mai multe informații despre cum ai putea folosi materialele promoționale personalizate în campania ta de promovare. Este esențial să ai o viziune clară asupra modului în care îți structurezi strategia de marketing.
Noi suntem de părere că, pentru promovarea unei afaceri, este important să folosești materiale promoționale personalizate de calitate, iar acest lucru include atât partea de print, cât și partea de design. Probabil ți s-a întâmplat și ție să comanzi diferite materiale promoționale iar culoarea din design să nu iasă așa cum doreai, sau cartonul folosit pentru print să fie de proastă calitate.
Să nu amintim despre designul neatractiv și textele încărcate care se folosesc, în general, pentru materialele promoționale.
De ce nu funcționează materialele promoționale personalizate? Citind acest articol sper că ai reușit sa îți dai un raspuns la această întrebare.
Venim în sprijinul tău cu soluții complete și profesionale de realizare și printare materiale promoționale care să-ți aducă rezultatele dorite. Avem câteva obiective clare pe care ni le propunem în relația cu clienții, iar acestea se referă la: servicii și produse de calitate, design creativ, seriozitate și relație bazată pe încredere.
Dacă dorești să ne cunoști sau să ne ceri o părere, contactează-ne! Abia așteptăm să aflăm mai multe lucruri despre tine și afacerea ta.
P.S.: În curând o să venim cu partea a doua a acestui articol. Te ținem la curent!